Методична скарбничка








Здоров’язберігаючі технології


Основний принцип педагогічної діяльності - іти в ногу з часом.

У своїй роботі активно та ефективно використовую інноваційні технології:
Здоров’язберігаючі
- В наш час проблема здоров’я школярів стала пріоритетною, оскільки більш ніж 60% учнів постійно або досить часто отримують навчальний стрес, що призводить до погіршення показників психічного та фізичного здоров’я учнів, знижує успішність, посилює стан тривожності. Якщо процес засвоєння знань цікавий та вмотивований, то перебіг оволодіння матеріалу не дасть ефекту навантаження.
З метою попередження утомлюваності учнів  в першу чергу включаю до кожного уроку зарядку для очей, динамічні паузи, фізкультхвилинки, рухливі ігри, які намагаюсь пов’язати з тематикою уроку.  Таким чином відпрацьовую будь-який  лексичний матеріал. Також у своїй роботі  в початкових класах велику увагу приділяю пальчиковим іграм, оскільки це розвиває дрібну моторику рук. Як відомо пальчикові ігри – зарядка для мозку.
Ігрові
 На мій погляд, дуже важливо, щоб діти не відчували навантаження у навчанні. Саме гра здатна це забезпечити. Гра є ефективною при вивченні лексики без втоми.
На уроках часто використовую картки із зображенням різних лексичних одиниць, та проводжу різні види ігор:
Лексичні ігри, направлені на практичне використання учнями знань, активізацію їх розумової діяльності, яка в свою чергу змушує використовувати граматичні конструкції в звичайних умовах спілкування.
Під час гри у дітей відпрацьовується вміння зосередитися, мислити самостійно, розвивати увагу, прагнення до знань. Захоплюючись,  діти не помічають, що вчаться.

 Фізкультхвилинки

Обов’язковим елементом на уроці є фізкультхвилинки, які проводжу сама або залучаю учнів до їх проведення. Обов'язковою умовою ефективного проведення подібних форм -це позитивний емоційний фон.

After a bath.
I try, try,
To wipe myself
Till I dry, dry
 I wipe my hands
And fingers and toes wet
And two legs
And a little shiny nose.
 Just think how much
 Less time І'd take
If I were a dog
 And could shake, shake, shake.


Ці веселі римування можуть використовуватися для проведення фізкультхвилинок.
Оскільки кількість учнів з поганим зором неухильно зростає, зняти втому очей і відновити гостроту зору допомагає такий комплекс простих вправ. Для 5- 7-х класів:
1. Поставте вказівний палець правої руки навпроти носа на відстані 25-30 см. від очей, переведіть погляд на кінчик пальця і дивіться на нього 3-5 сек., опустіть руку (про себе називаємо, як повторення, дні тижня, назву місяців).
 2. Подивіться на кінчик носа. Потім закрийте очі і подивіться вправо, вліво, вгору, вниз, не повертаючи голови (дії супроводжуємо повторенням прийменників: to the right, to the left, up, down).
3. Дивіться вдалину протягом 2-3 сек., потім переведіть погляд на кінчик носа на 3-5сек. (про себе рахуємо порядковими числівниками англійською: the first, the second, ..., the tenth).
4. Виконуйте кругові рухи рукою за годинниковою стрілкою на відстані 30-35 см. від очей, стежачи очима за кінчиками пальців, потім проти годинникової стрілки. Вимовляємо:

My eyes can see
My ears can hear,
My nose can smell,
My head can nod,
My arms can hold,
My mouth can talk,
My legs can walk,
And walk and walk.

- Моргаючи, подібно до того, як метелик махає крилами, проговорюємо віршик:
 "Rain on the grass
And rain on the rain tree,
 On the house-top,
 But not on me".


1 Гра «Їстівне – неїстівне» (5 хвилин)
 Вибірково кидаю м’яч учням, які стоять перед ним, називаючи різні слова, як їстівні (слова до теми «Їжа / Food»), так і неїстівні. Якщо  учень  ловить  м’яч, це  означає, що  він  згоден  з’їсти  те, що учитель йому пропонує. Якщо ні – це означає, що  він  відмовляється. Потім  роль  вчителя  може  виконувати  учень.
2. Гра «Зіпсований телефон» (5 хвилин)
 Гра проводиться по рядах, де у кожному не менше 5 гравців. Учитель або учень пошепки  говорить  першому  гравцеві  в  кожному  ряді  одну і ту саму фразу (з теми уроку). Перший повертає голову вліво і шепоче другому і т. ін. Говорячи інше слово, гравець повертає голову вправо.
3. Гра «Упізнай слово» (10 хвилин)
Для цієї гри необхідна кольорова крейда.
Пишу  у довільному порядку  на дошці вивчені слова. Учні читають їх вголос. Потім клас ділиться на дві команди. Кожна з команд отримує крейду різного кольору. Називаю  слово, а  перший  учень  з  кожної  команди біжить до дошки та обводить слово. Потім – другий, третій… Виграє команда, яка обведе більшу кількість слів.
Пальчикові ігри
 На уроках також практикую зарядки для зняття м'язового стомлення з пальців при письмі.
Five little gentlemen
Going for a walk.
Five little gentlemen
Stop for a talk.
Along came five ladies
They stood all together
And they began to dance.
(5 пальчиків - джентльмени, 5 пальчиків - леді, вони зустрічаються і починають танцювати).
****
Five fat peas in a pea pod pressed (пальці складені в кулачки)
One grew, two grew, so did all the rest. (показуємо по одному пальчику, починаючи з великого)
They grew and grew (піднімаємо руки вгору дуже повільно)
And did not stop, The pod went POP! (плескаємо в долоні)



Комментариев нет:

Отправить комментарий